mandag 8. oktober 2007

HEGRESKOGEN I STAVANGER

Hegreskogen i Stavanger

Skrevet av El Gringo 21. mai 2007


Hegreskogen Mai 2007 - Bildet tatt rett før sending av MMS.

Hegreskogen er fortsatt ett av landets viktigste hekkeområder for Mor Hegre.
Nettopp her har fuglemor funnet ut at hun vil ha reiret sitt.
I de høye bartrærne der.
Som er fyrstikketynne fordi de står tett i tett.
Det tar lang tid å få slike litt spesielle skoger til å vokse opp.
Ikke er det mange av slike skoger igjen heller.

I forgrunnen på bildet kan man se Stavanger Kommunes nye tursti.
Stien krysser gjennom det lille som er igjen av Hegreskogen.
Alle fuglekyndige frarådet denne turstien.
Men stien kom selvsagt.
(Høire kan den kunsten det er å ignorère folk på en hyggelig og høflig måte)

Undertegnede vedlegger ikke noen bilder av hyttene og husene og bryggene og luksuskrysserne og garasjene og mercedesene som der også er funnet en plass til i Hegreskogen.
Mine lesere får rett og slett bare tro på meg.
Tro uten å se.

Undertegnede er tross alt yellow i både første og annen og tredjeperson.

Husk bare:

- Advokater har nylig begynt å vise usunn interesse for bloggeverdenen.

- Høirefolk og saksøking følges ad, som ost og vin.

Mens de siste og staeste hegrene kakler ut sin protest mot å bli fordrevet ifra hekkeområdet sitt, har jeg en siste kommentar:

La Mor Hegre få hekke i fred for pokker!

2 kommentarer:

=Anja sa...

Hey-
JEG DIGGER HEGRE!!!!
Laget dette for noen uker siden:

"THE HERON REPORT"

Hvem skrev "Hegre-rapporten"?
Hvor er den arkivert???
Er den konfidensiell og klassifisert?
Jeg trenger å vite mer om den
Det står om livet-
JEG MÅ HA DEN
"The Heron-Report"

NÅ-

Hilsen Anja:o)

Trondhjæmm

Admiral_Gringo sa...

Hegren er så gild og gjev en fugl.